3 Tipps für erfolgreiche Social Ads

Ob Wunschpatienten gewinnen oder Recruiting: Social Ads eignen sich ideal, um die Ergebnisse zu erzielen, die du dir wünschst. Für erfolgreiche Social Ads solltest du einiges beachten. Wir haben drei wichtige Tipps für dich zusammengefasst.

1. Wähle die richtige Zielgruppe aus.

Über Alter, Geschlecht, Beruf bis hin zu Hobby und Interessen: Du hast zahlreiche Optionen, die Zielgruppe zu bestimmen, die deine Ads angezeigt bekommt. Die richtige Zielgruppenauswahl ist entscheidend für den Erfolg deiner Anzeige. Umso wichtiger ist es, dass du genau weißt, wen du eigentlich erreichen willst. Analysiere deine Zielgruppe umfangreich. Du kannst auch einen A/B-Test durchführen und zwei Zielgruppen deine Ads ausliefern. Die Zielgruppe, die bessere Ergebnisse erzielt, bleibt online.

2. Nutze den Facebook Pixel bei deinen Social Ads.

Woher weißt du, ob deine Social Ads erfolgreich sind oder ob du sie ändern solltest? Falls du nicht danach schaust, ist es schwierig, deine Wunschergebnisse zu erreichen. Du solltest also wichtige Erfolgsfaktoren wie CTR, CPC und die Reichweite im Blick haben. Nutze den Facebook Pixel, um exakte Ergebnisse zu erhalten. Fall du Unterstützung bei der Einrichtung benötigst, frage einfach deinen Webentwickler.

3. Präsentiere deinen Point of Difference.

Deine Praxis ist nicht einzige, die Social Ads nutzt. Deshalb solltest du in deinen Ads deutlich und auffällig deinen POD, also den Point of Difference deiner Praxis, präsentieren. Du weißt nicht genau, was dein POD ist? Beachte dazu gerne unsere 3 Tipps, um deinen Point of Difference zu finden.

Zusatztipp: Nutze Social Media zusätzlich neben den Social Ads für das Image deiner Praxis. Interagiere dort mit deinen Followern und biete Einblicke in deinen Praxisalltag. Das weckt Sympathie und sorgt für Social Proof.

Du wünschst dir Social Ads, die beste Resultate erzielen? Dann mache deinen Termin für ein kostenfreies und unverbindliches Erstgespräch.

Zusammenarbeit anfragen

Heading

Heading

Heading

Heading

Heading
Heading

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

What’s a Rich Text element?

This is a subheading and where it goes in the document flow

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content. The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content. The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content. The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content. The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

This is an h2 heading inside rich text

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.